tiistai 26. syyskuuta 2017

KOULU STRESSAA, miten tässä tulee käymään?

Koulu vie aikaa ja siihen pitää panostaa täysillä. Postauksien määrä hiljenee, mutta ei lopu kokonaan. Ei kuitenkaan niin pitkiä taukoja kuin mitä ollut aikaisemmin. Nyt 3.10 mulla on tulossa englannin koe mihin mun pitäis varmaan alkaa jo harjoittelemaan, koska tähtään kuitenkin hyvään numeroon ja harjottelen todellakin koko koealueen läpi niin, että muistan jokaisen kappaleen ulkoa. Kaksoistutkinto on toisaalta huono, kun pitää niin paljon kirjoja hankkia ja ne kun ei ole mitään halpoja. Ehkä tästä kuitenkin selvitään kuten aina ennenkin! 

Välillä tulee päiviä kun miettii, että miksi sitä otti kaksoistutkinnon itselleen? Raskasta vaikka alussa ollaankin, mutta jos tulevaisuuteen miettii niin tää tulee muuttumaan tästä rankempaan suuntaan. Miten kestän? Kestänkö edes ollenkaan? Kestän, kun vaan jaksan kuunnella tunneilla, olla läsnä, tehdä tehtävät, lukea kokeisiin ja hoitaa kaikki perusasiat. Niillähän pääsee jo hyvinkin pitkälle ja eihän se siinä tunnu niin raskaalta opiskelulta, kun taas jos on hirveesti poissaoloja eikä koskaan tee yhtään mitään. Joudut opiskelemaan asiat itsenäisesti, niin silloin voi tuntua hieman puuduttavalta ja turhauttavalta. Siihen mä itse en kuitenkaan ole pyrkimässä, käyn tuon koulun täysillä loppuun ja panostan siihen niin paljon kuin pystyn ilman mitään paineita. Stressi aikoja koulun suhteen tulee olemaan ja paljon tai ei kaikilla mutta mulla ainakin. Oon niin stressi ihminen ja stressaan siis ihan kirjaimellisesti kaikesta. Ohgod.. 

Nyt kun aloitin miettimään koulua pidemmälle asti, niin miten tulee kirjotusten kanssa käymään? Selviänkö niistä? Tuleeko ne menemään niinkuin haluan? Mitä jos en selviä ja kaikki meneekin ihan päin sanonko mitä? En halua niin käyvän. Onko koko opiskelu mennyt sitten täysin hukkaan? Haluan saada hyvät arvosanat kaikista, sen oon tässä vuosien varrella oppinut kun eri kouluissa käynyt vähän kokeilemassa eri aloja. Ei enään huonoja arvosanoja. Tää on viimenen ammattikoulu missä oon ja täältä mää tuun valmistumaan! Päätös on ja pysyy. Kyllä! :)

Vastauksia näihin kaikkiin mun kysymyksiin en saa vielä, hetki menee että tulee mitään. Vasta sitten kun kaikki nämä mihin vastauksia tarvitsen, niin on ajankohtaista.Toivotaan parasta että kaikesta tulee hyviä numeroita. Nyt mä lähden enkun kirjan pariin tästä ja katotaan taas ens postauksen merkeissä mitä sieltä on luvassa! 

Mukavaa päivää! :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

5 VINKKIÄ MITEN TUNNISTAA UUPUMUS AJOISSA

Viime aikoina asioiden suorittaminen on tuntunut suorittamiselta ja se nautinto on kadonnut. Sillä välin mun on täytynyt pysähtyä hetkeksi j...